
Kvalita nemusí být vždy drahá
Materiálové třídy lodí Swift ®
Voštinová či sendvičová konstrukce trupu je v současnosti považována za standard při stavbě veslařských lodí. Používané metody při výrobě lodí jsou překvapivě podobné. Princip je jednoduchý. Základní materiály, kterými jsou podle kvality a konstrukce lodě karbon, kevlar či sklolaminát, se vhodně spojí s jádrem obšívky, kterou tvoří coremate nebo voštinové konstrukce, a vše se za vysokých teplot ve vakuu vytvrdí a zataví. V době dostupnosti jakýchkoliv konstrukčních materiálů je tento postup je náročný na zkušenosti a zejména na lidskou práci. Čínský výrobce Swift ® ve spolupráci se zahraničními odborníky převzal všechny moderní technologické postupy a čtyři tisíce vyrobených lodí jej řadí mezi přední světové výrobce veslařských lodí.
Trup má dle konstrukce lodi buď voštinový střed nebo střed plný v kombinaci kevlaru a sklolaminátu. U kvalitnějších lodí třídy ELITE je použita výhradně voštinová konstrukce, která je lehká a zároveň se vyznačuje mimořádnou tuhostí. U lodí třídy CLUB je použito materiálu Lantor Coremat®, který má sice vyšší hmotnost, ale je více odolný proti proražení a lépe se opravuje, než trupy s voštinovou konstrukcí.
V současné době nabízíme 2 materiálové a konstrukční třídy lodí Swift ® kategorie ELITE a 2 materiálové třídy CLUB :
ELITE Full Carbon | |
---|---|
Charakteristika |
Celokarbonová špičková závodní loď s hmotností na hranici minimálního povoleného limitu FISA. Lodě jsou standardně dodávány v bílé barvě s černým lemováním. Na přání zákazníka nabízíme i provedení povrchové úprav trupu bezbarvým polyuretanovým lakem s UV filtrem, pod nímž je zřetelná karbonová konstrukce lodě. |
Trup | Voštinové (Honeycomb) jádro s karbonovým a kevlarovým potahem a karbonovou výztuhou. |
Borty a dykyty | Voštinové (Honeycomb) jádro s karbonovým a kevlarovým potahem a karbonovou výztuhou. |
Vnitřní paluby |
Vysokopevnostní jádro z PVC pěny s celokarbonovým potahem a karbonovou výztuhou. |
ELITE PLUS | |
---|---|
Charakteristika |
Závodní loď s minimální váhou odpovídající regulím FISA. V konstrukci lodě je použito kombinace karbonu a kevlaru, borty a kýl jsou vyztuženy karbonem. Od roku 2016 vylepšenou zesílenou konstrukcí s karbonovými výztuhami bylo dosaženo výrazně lepší torzní pevnosti lodě. |
Trup | Voštinové (Honeycomb) jádro s kevlarovým potahem a karbonovou výztuhou. |
Borty a dykyty | Voštinové (Honeycomb) jádro s kevlarovým potahem a karbonovou výztuhou. |
Vnitřní paluby |
Vysokopevnostní jádro z PVC pěny s celokarbonovým potahem a karbonovou výztuhou. |
CLUB A | |
---|---|
Charakteristika |
Závodní loď s konstrukcí z kelvaru a sklolaminátu s karbonovými výztuhami. Jádro trupu je plné. Díky tomu jsou lodě kategorie Club A mnohem odolnější, levnější a snadněji opravitelné. |
Trup | Jádro Lantor Coremat® s kevlarovým potahem a karbonovou výztuhou. |
Borty a dykyty | Voštinové (Honeycomb) jádro s kevlarovým potahem a karbonovou výztuhou. |
Vnitřní paluby |
Vysokopevnostní jádro z PVC pěny a s kevlarovým potahem. |
CLUB B | |
---|---|
Charakteristika |
Závodní loď s konstrukcí z kelvaru a sklolaminátu s karbonovými výztuhami. Jádro trupu je plné. Díky tomu jsou lodě kategorie Club A mnohem odolnější, levnější a snadněji opravitelné. |
Trup | Jádro Lantor Coremat® s kevlarovým potahem a karbonovou výztuhou. |
Borty a dykyty | Voštinové (Honeycomb) jádro s kevlarovým a sklolaminátovým potahem a karbonovou výztuhou. |
Vnitřní paluby |
Vysokopevnostní jádro z PVC pěny a se sklolaminátovým potahem. |
Kontakt
Dobříč 9
252 25 Jinočany
Česká republika
tel. : +420 774 295 692
jvl.prosport@cmail.cz