Kvalita nemusí být vždy drahá
Materiálové třídy lodí Swift ®
Voštinová či sendvičová konstrukce trupu je v současnosti považována za standard při stavbě veslařských lodí. Používané metody při výrobě lodí jsou překvapivě podobné. Princip je jednoduchý. Základní materiály, kterými jsou podle kvality a konstrukce lodě karbon, kevlar či sklolaminát, se vhodně spojí s jádrem obšívky, kterou tvoří coremate nebo voštinové konstrukce, a vše se za vysokých teplot ve vakuu vytvrdí a zataví. V době dostupnosti jakýchkoliv konstrukčních materiálů je tento postup je náročný na zkušenosti a zejména na lidskou práci. Výrobce lodí Swift ® ve spolupráci se zahraničními odborníky převzal všechny moderní technologické postupy a čtyři tisíce vyrobených lodí jej řadí mezi přední světové výrobce veslařských lodí.
Trup má dle konstrukce lodi buď voštinový střed nebo střed plný v kombinaci kevlaru a sklolaminátu. U kvalitnějších lodí tříd CARBON PRO a ELITE je použita výhradně voštinová konstrukce, která je lehká a zároveň se vyznačuje mimořádnou tuhostí. U lodí třídy CLUB je použito materiálu Lantor Coremat®, který má sice vyšší hmotnost, ale je více odolný proti proražení a lépe se opravuje, než trupy s voštinovou konstrukcí.
V současné době nabízíme nejvyšší třídu CARBON PRO, 2 materiálové a konstrukční třídy lodí Swift ® kategorie ELITE a 2 materiálové třídy CLUB :
CARBON PRO - novinka pro rok 2023 | |
---|---|
Charakteristika |
Celokarbonová špičková závodní loď s hmotností na hranici minimálního povoleného limitu WR. |
Trup | Voštinové (Honeycomb) jádro s vnitřní a vnější vrstvou předimpregnovaného ("prepreg") karbonu a předimpregnovanými karbonovými výztuhami. |
Borty a dykyty | Voštinové (Honeycomb) jádro s vnitřní a vnější vrstvou předimpregnovaného ("prepreg") karbonu a předimpregnovanými karbonovými výztuhami. |
Vnitřní paluby |
Voštinové (Honeycomb) jádro s vnitřní a vnější vrstvou předimpregnovaného ("prepreg") karbonu a předimpregnovanými karbonovými výztuhami. |
"Prepreg" je obecný termín pro výztužnou tkaninu, která byla předem impregnována pryskyřičným systémem. Tento pryskyřičný systém (typicky epoxidový) již obsahuje správné vytvrzovací činidlo. V důsledku otho je prepreg již připraven k položení do formy bez přidání další pryskyřice. Aby vrstva ve formě vytvrdla, je nutno použít kombinaci tlaku a tepla.
Výhodou použití "prepregu" je ideální množství pryskyřice v tkanině, její rovnoměrné rozložení a identická tloušťka vytvarovaného dílu. Výsledný díl po vyjmutí z formy má lesklý a hladký povrch bez vzduchových bublinek.
ELITE CARBON | |
---|---|
Charakteristika |
Celokarbonová špičková závodní loď s hmotností na hranici minimálního povoleného limitu WR. Lodě jsou standardně dodávány v bílé barvě s černým lemováním. Na přání zákazníka nabízíme i provedení povrchové úprav trupu bezbarvým polyuretanovým lakem s UV filtrem, pod nímž je zřetelná karbonová konstrukce lodě. |
Trup | Voštinové (Honeycomb) jádro s karbonovým potahem a karbonovou výztuhou. |
Borty a dykyty | Voštinové (Honeycomb) jádro s karbonovým potahem a karbonovou výztuhou. Dykyty mají vnitřní vrstvu z předimpregnovaného karbonu. |
Vnitřní paluby |
Skify a dvojkové lodě mají voštinové (Honeycomb) jádro s karbonovým potahem a karbonovou výztuhou. Čtyřky a osmy mají vysokopevnostní jádro z PVC pěny s celokarbonovým potahem a karbonovou výztuhou. |
ELITE PLUS | |
---|---|
Charakteristika |
Závodní loď s hmotností lehce na minimálním limitem WR.. V konstrukci lodě je použito kombinace karbonu a kevlaru, borty a kýl jsou vyztuženy karbonem. Od roku 2016 vylepšenou zesílenou konstrukcí s karbonovými výztuhami bylo dosaženo výrazně lepší torzní pevnosti lodě. |
Trup | Voštinové (Honeycomb) jádro s kevlarovým potahem a karbonovou výztuhou. |
Borty a dykyty | Voštinové (Honeycomb) jádro s kevlarovým potahem a karbonovou výztuhou. Dykyty mají vnitřní vrstvu z předimpregnovaného karbonu. |
Vnitřní paluby |
Skify a dvojkové lodě mají voštinové (Honeycomb) jádro s karbonovým potahem a karbonovou výztuhou. Čtyřky a osmy mají vysokopevnostní jádro z PVC pěny s celokarbonovým potahem a karbonovou výztuhou. |
CLUB A | |
---|---|
Charakteristika |
Závodní loď s konstrukcí z kelvaru a sklolaminátu s karbonovými výztuhami. Jádro trupu je plné. Díky tomu jsou lodě kategorie Club A mnohem odolnější, levnější a snadněji opravitelné. |
Trup | Jádro Lantor Coremat® s kevlarovým potahem a karbonovou výztuhou. |
Borty a dykyty | Voštinové (Honeycomb) jádro s kevlarovým potahem a karbonovou výztuhou. Dykyty mají vnitřní vrstvu z předimpregnovaného karbonu. |
Vnitřní paluby |
Vysokopevnostní jádro z PVC pěny a s kevlarovým potahem. |
CLUB B | |
---|---|
Charakteristika |
Závodní loď s konstrukcí z kelvaru a sklolaminátu s karbonovými výztuhami. Jádro trupu je plné. Díky tomu jsou lodě kategorie Club A mnohem odolnější, levnější a snadněji opravitelné. |
Trup | Jádro Lantor Coremat® s kevlarovým potahem a karbonovou výztuhou. |
Borty a dykyty | Voštinové (Honeycomb) jádro s kevlarovým a sklolaminátovým potahem a karbonovou výztuhou. |
Vnitřní paluby |
Vysokopevnostní jádro z PVC pěny a se sklolaminátovým potahem. |
Lantor Coremat® Xi Lantor Coremat® XM
CLUB A | |
---|---|
Charakteristika |
Závodní loď s konstrukcí z kelvaru a sklolaminátu s karbonovými výztuhami. Jádro trupu je plné. Díky tomu jsou lodě kategorie Club A mnohem odolnější, levnější a snadněji opravitelné. |
Trup | Jádro Lantor Coremat® s kevlarovým potahem a karbonovou výztuhou. |
Borty a dykyty | Voštinové (Honeycomb) jádro s kevlarovým potahem a karbonovou výztuhou. |
Vnitřní paluby |
Vysokopevnostní jádro z PVC pěny a s kevlarovým potahem. |
Kontakt
Dobříč 9
252 25 Jinočany
Česká republika
tel. : +420 774 295 692
jvl.prosport@cmail.cz